Scurta istorie - Mihai Zamfir | Editura Polirom

Editura Polirom
C006-001745
indisponibile
69,30 lei 99,00 lei -30%
Cu TVA
Scurtă istorie este o istorie sintetică și mai degrabă nonconformistă a literaturii române. Scrisă de un stilistician care s-a ocupat multă vreme de istoria literară înainte de a deveni el însuși romancier, cartea de față reunește cele trei calificări ale autorului ei.

Categorii asociate cu aceast titlu:

Descriere

Ediţia a II a revăzută şi adăugită Scurtă istorie este o istorie sintetică si mai degrabă nonconformistă a literaturii romane. Scrisă de un stilistician care s-a ocupat multă vreme de istoria literară inainte de a deveni el insusi romancier, cartea de fată reuneste cele trei calificări ale autorului ei. La capătul unui lung sir de istorii ale literaturii romane (unele exceptionale, altele oneste, cele mai multe anoste, adică didactic-istorizante), un stilistician se incumetă să recitească venerabilele texte, preocupat fiind exclusiv de performanta lor literară, care – in ochii lui – rămine primordial una stilistică. Iar descoperirile se vor dovedi a fi de multe ori surprinzătoare. Mihai Zamfir realizează o panoramă a literaturii romane redusă la esential, infătisată sub forma unui text accesibil si lizibil el insusi in regim de proză literară. Un compendiu universal fixind literatura noastră in ansamblul literaturii europene, punind la dispozitia celor interesati specificul principalilor scriitori romani si apreciind valoarea lor la o scară ideală. Prin urmare, un manual de bază care să formuleze perspective contemporane asupra intregii noastre literaturi, asa cum se schitează ea la inceputul secolului XXI. Si, poate, mult după aceea. "Chiar de la primele pagini, cititorul capătă incredintarea că de aici va invăta literatură. Nu doar literatură romană... Literatură pur si simplu.” (Cosmin Ciotlos)

Detalii ale produsului

Barcode
9789734685912