Your cart
Nu mai sunt produse in cosul tau
Uneori, editorii publică un autor "fără nume“ pentru că au incredere in calităţile cărţii lui. Sau invers, publică o carte proastă doar pentru că autorul "are nume“. Insă visul oricărui editor este să aibă, simultan, o carte bună şi un nume de autor cunoscut. Jurnalul actriţei Oana Pellea, descoperit şi prezentat acum cititorilor de criticul literar Ioana Parvulescu, e un astfel de vis.
"Dragă Oana, m-a uimit să găsesc in notaţiile tale lucrul pe care numai scriitorii adevăraţi il au: amprenta stilistică. Jurnalul tău are un ton inconfundabil şi, pentru că nu rezultă din el că ai experienţa scrisului, nu pot decat să constat că ai talent. Cuvintele tale au mimică, au gestică, au tot ce le trebuie. Şi inteligenţă. E la un moment dat, spusă in treacăt, o frază care m-a făcut să tresar, despre o musculiţă care se afla pe clape şi despre nevoia ta de a găsi acele litere, acele cuvinte care să nu strivească gaza. Un balet salvator al degetelor pe clapele computerului. Mi se pare o frumoasă metaforă a miezului ascuns al jurnalului tău: găseşti cuvintele in stare să nu ucidă viaţa din lumea efemeridelor care suntem. Jurnalul iţi va aduce, indrăznesc să cred, o mulţime de prieteni. E un jurnal care face bine.“ (Ioana Parvulescu)